Placówki niepubliczne - wykreślenie
Wykreślenie wpisu z ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego
Podstawa prawna
-
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j.: Dz.U. z 2023 r., poz. 900) - art. 169 ust. 1
dodatkowe informacje
Wpis do ewidencji podlega wykreśleniu w przypadkach:
- niepodjęcia działalności przez szkołę/placówkę w terminie wskazanym w zgłoszeniu do ewidencji,
- prawomocnego orzeczenia sądu zakazującego osobie fizycznej, prowadzącej szkołę/ placówkę, prowadzenia działalności oświatowej,
- stwierdzenia, w trybie nadzoru pedagogicznego, że działalność szkoły/placówki lub organu prowadzącego tę szkołę/placówkę jest niezgodna z przepisami ustawy Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty, wydanych na ich podstawie rozporządzeń lub statutem, w szczególności, gdy:
- nie jest wypełnione zobowiązanie, o którym mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 6 ustawy Prawo Oświatowe,
- nie są spełnione warunki funkcjonowania szkoły określone zgodnie z art. 178 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe
- jeżeli szkoła/placówka lub osoba prowadząca szkołę/placówkę w wyznaczonym terminie nie zastosowała się do polecenia organu sprawującego nadzór pedagogiczny, o którym mowa w art. 180 ust. 2 ustawy Prawo oświatowe,
- dokonania wpisu z naruszeniem prawa,
- zaprzestania działalności przez szkołę/placówkę przez okres dłuższy niż 3 miesiące.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wykreślenie niepublicznej szkoły lub placówki oświatowej z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego
Formularze do pobrania
- Wniosek o wykreślenie niepublicznej szkoły lub placówki oświatowej z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego
Opłaty
brak
Termin załatwienia sprawy
W ciągu 30 dni.
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Bieruniu, ul. św. Kingi 1, pok. 219, tel. +48 32 226 91 66/67
Godziny pracy
- poniedziałek: 7:30-17:00
- wtorek-czwartek: 7:30-15:30
- piątek: 7:30-14:00
Uwagi
Wykreślenie z ewidencji następuje w drodze decyzji i jest równoznaczne z likwidacją szkoły/placówki.
Osoba prowadząca szkołę/placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego. W tym przypadku osoba prowadząca szkołę/placówkę jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji rodziców uczniów, organ prowadzący, który dokonał wpisu do ewidencji oraz gminę, na której terenie jest położona szkoła/ placówka.
Dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej szkoły przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, w terminie jednego miesiąca od dnia zakończenia likwidacji. Po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji ulega wykreśleniu.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
docx | 2022-02-01 |
Wniosek o wykreslenie niepublicznej szkoly lub placowki z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego.docx
ilość pobrań: 40
|
Wniosek o wykreslenie niepublicznej szkoly lub placowki z ewidencji prowadzonej przez Starostę Bieruńsko-Lędzińskiego.docx 19.08KB | - |