Informacja Rzecznik Konsumentów
17 Lipca 2025Informujemy, że w dniach od 21.07.2025 r. do 01.08.2025 r. biuro rzecznika konsumentów w Bieruniu będzie NIECZYNNE.
W razie konieczności uzyskania porady prawnej w sprawie konsumenckiej, można skorzystać z formularza kontaktowego pod adresem poradydlakonsumentow.pl bądź skontaktować się z Infolinią Konsumencką - dzwoniąc pod nr 801 440 220 lub 222 66 76 76.
Informacje i wzory pism w sprawach konsumenckich dostępne są pod adresem: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/
Omówienie statusu konkretnej sprawy konsumenckiej, zgłoszonej Rzecznikowi Konsumentów w Bieruniu, będzie możliwe od dnia 04.08.2025 r.
WAŻNE INFORMACJE
Informujemy, że porad w sprawach konsumenckich udzielają również poniżej wskazane instytucje:
- Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej Katowicach (porady/mediacje/sądy polubowne) – numer do kontaktu: 32 35 68 100
- Instytucje udzielające pomocy specjalistycznej w sprawach dotyczących:
- Sporów transgranicznych w UE
Europejskie Centrum Konsumenckie
22 55 60 600
konsument.gov.pl - Ubezpieczeń i finansów
Rzecznik Finansowy
22 333 73 26, 27
rf.gov.pl - Telekomunikacji
Centrum Informacji Konsumenckiej UKE
22 330 4000
cik.uke.gov.pl
formularz kontaktowy - Energii i paliwa
Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych
22 244 26 36
ure.gov.pl - Podróży kolejowych
Informacja o prawach pasażerów
22 460 40 80, 22 749 15 85
utk.gov.pl - Podróży lotniczych
Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie ULC
22 520 72 00
ulc.gov.pl
Informujemy jednocześnie, że istnieje także możliwość skorzystania z programu nieodpłatnej pomocy prawnej (pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie, mediacja) świadczonej na rzecz mieszkańców Powiatu Bieruńsko – Lędzińskiego. W celu ustaleniu terminu spotkania z prawnikiem, należy zadzwonić pod numer telefonu: 32 226-91-18 bądź odwiedzić stronę internetową: zapisy-np.ms.gov.pl. Dodamy, że pomoc prawna udzielana jest również w sprawach niemających statusu sprawy konsumenckiej.